loading...
ری پاتوق
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
طنز| نامه نگاری مسئولان برای صعود به جام جهانی 0 61 admin
صحبت بازيکنان تيم ملي پس از صعود به جام جهاني 0 51 admin
آیت الله هاشمی رفسنجانی صعود ایران را تبریک گفت 0 60 admin
فیلم پاسخ جالب کی روش به ادعاهای مربی کره 0 58 admin
سوت داور چيني پارك لاله را منفجر كرد 0 58 admin
رحمتي: براي رحمان احمدي صلوات ميفرستادم 0 55 admin
ايران با اقتدار مسافر برزيل شد 0 66 admin
كفش جديد راموس براي جام كنفدراسيون ها 0 45 admin
عکس خودرو یک کاندیدای انتخابات 0 57 admin
عكس : اوزيل و مجسمه شمعي اش در برلين 0 56 admin
این چند کار را در فیس‌بوک انجام ندهید 0 58 admin
بايرن مونيخ سومين جام فصل را هم به خانه برد 0 56 admin
مهدوی کیا در جشن قهرمانی بایرن مونیخ + عکس 0 57 admin
چگونه بهتر در گوگل سرچ کنم؟ 0 61 admin
ترفندهای کاربردی برای گوشی های آیفون 0 70 admin
دانلود آهنگ جدید احمد سعیدی به نام اثری بعد از تو 0 48 admin
بچگی های داریوش..ابی..گوگوش..لیلافروهر 0 96 admin
شوخي هاي جالب شبكه هاي اجتماعي 0 47 admin
عكس : كريستيانو در معيت ريحانا! 0 66 admin
تيم منتخب سال اروپا انتخاب شد 0 73 admin
admin بازدید : 182 یکشنبه 08 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

زندگینامه عسل بدیعی از تولد تا مرگ

 

 

 

.

عسل بدیعی متولد سال ۱۳۵۶ تهران و همسر سابق فریبرز عرب نیا (بازیگر) است و یک پسر دارد. وی از سال ۱۳۷۵ به سینما راه یافت و با فیلم “بودن یا نبودن” فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرد .

او میتوانست پیشرفت بسیاری در این زمینه داشته باشد ولی هیچگاه تنوانست در فیلمهای بعدی این موفقیت را تکرار کند.

مصاحبه عسل بدیعی :
عسل بدیعی که در سال های اخیر بیشتر در تلویزیون و فیلم های کوتاه بازی می کرد، معتقد بود: “هر زمان که نقشی در من این حس را به وجود بیاورد که می توانم زندگی اش کنم به سمتش خیز بر می دارم و به کوتاه یا بلندی اش اهمیت نمی دهم.” عسل بدیعی هم مثل بسیاری معتقد است “بودن یا نبودن” یکی از شاخص ترین کارهایش است و این کار را بیشتر از بقیه دوست دارد.
 
تولد “جانیار پسر عسل بدیعی” باعث دوری سه، چهار ساله بدیعی از سینما شد و شاید این دلیلی بود تا او در سال های اخیر از ستاره شدن محروم شود. خودش در این باره می گوید: “وقتی آدم سه چهار سال دور است برای شروع مجدد احتیاج به یک فرصت خوب دارد. پس از بازگشتنم خیلی پیشنهاد سینمایی داشتم ولی هیچ پیشنهادی را برای بازگشت مجدد به سینما اطمینان بخش ندیدم و ترجیح دادم آرام آرام کار کنم. علاوه بر این من از آن دسته آدم هایی نیستم که برای رسیدن به یک هدفی در مقطعی همه چیز را فدا می کنند. بچه دار شدنم در آن مقطع باعث شد مسؤولیتی که در قبال پسرم داشتم و لذت مادری را در اولویت قرار بدهم.”بازیگر فیلم های کوتاهی چون “من تنها”، “آخرین ساعات زندگی یک مرد معمولی” و “اصغر، پیکان و همسرش و زندگی کمی غیرعادی تر” درباره تجربه بازی در فیلم کوتاه می گوید: “حضور در این فیلم ها برای من تجربه بسیار خوبی بود. در جایگاه یک بازیگر حضور در فیلم کوتاه هیچ تفاوتی با یک فیلم بلند ندارد.
بازیگرهای متفاوت فرمول های خاص خودشان را دارند. من هم باید بگردم فرمول خاص خودم را پیدا کنم که با فیزیکم، روحم، حس درونیم، میمیک و تپش قلبم هماهنگی داشته باشد. هر زمان که نقشی در من این حس را به وجود بیاورد که می توانم زندگی اش کنم به سمتش خیز بر می دارم و به کوتاه یا بلندی اش اهمیت نمی دهم.”

 

بهترین چیزی که عسل بدیعی از آن حس عید می گیرد، تغییر فصل و نفس کشیدن طبیعت است. او می گوید: ”وقتی کوه می روم و ابرها را می بینم، احساس می کنم بهار نزدیک است. در روزهای آخر اسفند و اولین روزهای فروردین راه رفتن و نفس کشیدن در تجریش و باغ شاتر را دوست دارم.”
فیلم شناسی
(۱۳۷۶) بودن یا نبودن (کیانوش عیاری) بازیگر
(۱۳۷۸) دست های آلوده (سیروس الوند)، بازیگر
(۱۳۷۹) هفت پرده (فرزاد مؤتمن)، بازیگر
(۱۳۷۹) از صمیم قلب (بهرام کاظمی)، بازیگر
(۱۳۸۲) شمعی در باد (پوران درخشنده)، بازیگر
(۱۳۸۴) پروانه ای در مه (محمدجواد کاسه ساز)، بازیگر
(۱۳۸۵) سربلند (سعید تهرانی)، بازیگر
(۱۳۸۷) روز هشتم
مجموعه تلویزیونی مستانه
تلویزیون
ششمین نفر(۱۳۹۰)
زمین انسان ها (۱۳۸۹)
جوایز و انتخابها
کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن (دست های آلوده)
دوره ۱۸ جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) – سال۱۳۷۸
بیشترین همکاری های عسل بدیعی با:
ماهایا پطروسیان (بازیگران،) (در ۲ فیلم )
سیروس الوند (بازیگران،تهیه و تولید،صحنه و لباس،فیلمنامه،کارگردانی،) (در ۲ فیلم )
بهرام دهقانی (تدوین،فیلمبرداری،فیلمنامه،کارگردانی،) (در ۲ فیلم )
فریبرز عرب نیا (بازیگران،فیلمنامه،) (در ۲ فیلم )
هوشنگ قوانلو (بازیگران،) (در ۲ فیلم )
جهانگیر میرشکاری (بازیگران،صدا،) (در ۲ فیلم )
مهرداد فلاحتگر (بازیگران،) (در ۲ فیلم )
عسل بدیعی پس از ثبت نام کارت اهدای عضو چند خطی را در دفتر یادبود مربوط به اهدای عضو نوشته بود.
حال که اعضایش را اهدا کرد این خطوط را می خوانیم.

 

عسل بدیعی در این دفتر یادبود می نویسد:
“سلام
دوستان مهربان
عزیزان….. یاران
از خداوند متعال خواستار توانی چون کوه و اراده ای چون آهن استوار و پایدار هستم
تا یاری بخش راه سپید عشقتان باشد
خداوند یاری بخشتان
با احترام عسل بدیعی
۹۱/۲/۲۹″
روحش شاد ویادش گرامی

 

شعر روزهای بی عسل از مریم حیدرزاده برای عسل بدیعی

 

بخواب آروم عسل بانو :: که بی تو ساکته اینجا

 

ولی راحت شدی انگار :: از این بی رحمی دنیا

 

بخواب آروم و بی غصه :: کی این دردو یادش میره

 

سکانس آخرت این نیست :: کسی جاتو نمیگیره

 

لالا لالا بخواب اما :: روزای بی عسل سخته

 

با پرواز پر از دردت :: بهار از یادمون رفته

 

زمین ساکت،زمان آروم :: عسل تو آسمون خوابه

 

ستارش رفته از امشب :: یه جای دیگه میتابه

 

مث پروانه ها حالا :: دیگه آزاده آزادی

 

به خیلی آدما با عشق :: دوباره زندگی دادی

 

لالا لالا گلای سرخ :: گلای یاس و بابونه

 

کی اینو باورش میشه :: که تو دیگه نیای خونه

 

تو قلبت میزنه اینجا :: تو عطرت اینجا پیچیده

 

تو اسم پاک و شیرینت :: صدای زندگی میده
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    وبلاگ من را چطور میبینید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 67
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 78
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 167
  • بازدید ماه : 147
  • بازدید سال : 1,356
  • بازدید کلی : 27,536
  • کدهای اختصاصی